Bloga e-posta ile abone ol

Bu bloga abone olmak ve e-posta ile bildirimler almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 850 aboneye katılın

Ispanağın Faydaları nelerdir?Pratik ıspanak yemekleri

renkliblogsayfam tarafından tarihinde yayınlandı

Merhaba Renkliblogsayfam ailesi.

Bugün sizlere ıspanağın faydaları nelerdir? ve pratik ıspanak yemekleri ile ilgili bilgiler vermek istiyorum.

O zaman başlayalım bakalım ıspanak bizler için ne kadar faydalı bir sebzeymiş.

Ispanak C vitamini deposudur

Ispanağın Faydaları Nelerdir?

Ispanak hepimizin bildiği gibi tam bir C vitamini deposudur. Tabi sadece c vitamini değil ayrıca A,E ve K vitaminlerinin yanı sıra sodyum,potasyum,demir,çinko,manganez ve kalsiyumda  bolca bulunmaktadır. 

Ispanak orta ve güneybatı asya kökenli bie sebzedirVe vitaminler açısından çok zengindir.Ispanakta doymamış yağlar bulunmaktadır. Ve bol miktarda protein ve lif içermektedir. Yani insan vücudunun ihtiyacı olan her şey kısaca ıspanakta fazlasıyla mevcuttur.

ISPANAKLI PASTA TARİFİ İÇİN BURAYA TIK TIK

İçeriğinde Karoten b bulunan nadir sebzelerden birisidir.Ispanakta bulunan A vitamini bir çok hastalığa karşı korunma sağlamaktadır. Ispanağın faydalarını aşağıda kısaca maddeler halinde yazalım.

  1. Ispanak mide ve cilt kanserine neden olan hücrelere karşı savaş verir.
  2. Prostat kanserine birebirdir.
  3. Kilo vermeye yardımcı olur.
  4. Beyin sağlığını korumaktadır. Beyin sağlığımız için gerekli olan yağ ve asitleri dengede tutarak yardımcı olmaktadır.
  5. Ispanak lutin bakımından çok zengin bir sebzedir.Ve kalp krizi riskini azaltır.
  6. Kalp krizinin meydana gelmesine sebep olan yağ birikimini azaltır.
  7. Migren,baş ağrısına iyi gelmektedir.
  8. Astım gibi rahatsızlıklar karşısında çok etklidir.
  9. Bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalık riskini azaltır.
  10. Solunum yolu hastalıklarına yakalanma riskini düşürür.
  11.  Kan basıncını düşürür.
  12. Ispanak anemiyi önler.
  13. Demir açısından çok zengin olduğu için özellikle gelişim çağındaki çocukların bolca tüketmesi gerekmektedir.
  14. Ispanakta bulunan A,E,K ve C vitaminleri sayesinde cilt sağlığımız açısından da oldukça önemlidir.
  15. Kırışıklıkların azalmasına yardımcı olur.
  16. Kuru ciltlerin özellikle tüketimi ile cildin nemlendirilmesine yardımcı olur.
  17. Saç dökülmelerine iyi gelir.
  18. Bağırsakların temizlenmesine yardımcıdır.
  19. Düzenli olarak ıspanak suyu tüketiminde kolon kanseri riskini düşürür.
  20. Katarakt ve gece körlüğü riskini en aza indirmektedir.
  21. Kemik sağlığı için çok önemlidir.
  22. Sivilcelere karşı etkilidir.
  23. Hipertansiyonu düşürür.
  24. Mideye çok yararlıdır.

Ispanak kilo vermeye yardımcı olur

Bir kaç yaprak ıspanağı suda kaynatarak süzün ve bu su ile saçlarınızı yıkayın.Saçlarınızı daha güçlendirecek,parlatacak ve saç derinizi koruyacaktır. 

Aşırı tüketildiği zaman her şeyin bir yan etkisi bulunmaktadır. Ispanakta fazla tüketildiği takdirde mide sorunlarına ve ishale neden olabilir.

EĞER Kİ BÖBREK RAHATSIZLIĞINIZ VAR İSE DOKTOR ÖNERİSİ OLMADIĞI TAKDİRDE ISPANAK TÜKETMEYİNİZ.

Şimdi gelelim bu vitamin deposu ıspanak ile yapabileceğimiz pratik bir kaç yemek tarifine.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Hayıt otu nedir?Faydaları Nelerdir?

Yumurtalı Ispanak Tarifi

2 Bağ ıspanağı iri iri doğrayalım.

Bol suda yumuşayana kadar pişirelim.

Daha sonra ıspanağa 2 yemek kaşığı tereyağı ,tuz ve kırmızı biber ilave edelim.

Bu ıspanak karışımını servis tabağına alalım ve üzerine yumurta kıralım. Yumurta miktarı sizin damak tadınıza göre 1-2 yada 3 olabilir. Seçim size ait.

Rendelenmiş çedar peynirini yada kaşar peynirini üzerine dökerek fırına veerelim.

180 derecellik fırında yaklaşık olarak 5-10 dakika arası pişirelim.

Harika bir tadı var mutlaka denemenizi tavsiye edyorum.

Kremalı Ispanak Tarifi

1 bağ ıspanağı güzelce yıkadıktan sonra iri iri parçalar halinde doğrayalım.

1 yemek kaşığı tereyağını tencerede eritip ince doğranmış bir kuru soğanı ilave ederek soğanlar yumuşayana kadar kavuralım.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Yağ yaktıran Müthiş Karışım

Ispanağı ekledikten sonra 1 dakika kadar pişirerek 1/4 krema ilave edelimve 1 dakika kadar daha pişirelim.

Biraz dövülmüş ceviz ve rendelenmiş kaşar peyniri ile üzerini süsleyerek servis edelim.

Bu ıspanak tarifleri ile ıspanak yemeyen çocuklarınıza ıspanağı sevdirebilir ve vitaminlerinden faydalanmalarını sağlayabilirsiniz.

Afiyet olsun.

SEVGİYLE KALIN


35 yorum

Öğrenelim Portal · 24 Mart 2019 17:22 tarihinde

Kış aylarının vazgeçilmezi ıspanağı çok severim özellikle yumurtalısı. teşekkür ederim. Ispanak hakkında verdiğiniz değerli bilgiler için.

Yeliz'in Keşifleri · 15 Şubat 2019 10:04 tarihinde

Ispanağın her türlüsünü severim 🙂

Koray Işcan · 13 Şubat 2019 06:15 tarihinde

Yumurtalı ıspanağa bayılırım.Fotoğrafta çok iştah açıcı görünüyor . 🙂

Vücut Güzellik · 12 Şubat 2019 22:04 tarihinde

cilt bakımı, makyaj, vücut bakımı, saç bakımı, sağlıklı yaşam ve beslenme hakkında yardımcı olabileceğimiz ve faydalı bilgiler sunabileceğimiz bir platform oluşturduk.
Vücut Güzellik, Evde Kirpik Uzatma ve Gürleştirme Yöntemleri

ersince · 12 Şubat 2019 20:44 tarihinde

Ispanak sevdiğim bir lezzet, yumurtalı ıspanak bayılırım. Kıymalı yemeğide çok ilgimi çekiyor. Bu lezzetin paylaşımı ve tavsiyen için teşekkür ederim.

Neşeli süs evim · 12 Şubat 2019 20:29 tarihinde

Ispanağın Bilmediğim ne çok faydası varmış. Ispanaklı pastayı duydum ama hiç denemedim 🙂 Teşekkürler tarifler için 🙂

Derya · 12 Şubat 2019 19:00 tarihinde

Bugün islanagi pisirdim haber vereyim dedim 😅

yesimlehertelden · 12 Şubat 2019 08:26 tarihinde

Yemeğini,kavurmasını,böreğini herşeyini severim ben :))

Yelda · 11 Şubat 2019 17:50 tarihinde

Çiğden salatasıni dahi severek yerim ama yikamasiyok mu gözümde çok büyür o nedenle sık tukettigim bir sebze değil maalesef

Madame kokoş · 11 Şubat 2019 12:32 tarihinde

ISpanaga bayılırım ben hatta dün yaptı annem bayıla bayıla yiyorum ben kalorisi az olsun istediğim için hiç kremlı falan denemedim.
(Bu arada sitene izleyiciler kısmı koysan ne güzel olur, gönderilerin panelime düşmüş olur. )

Ephendy · 11 Şubat 2019 11:40 tarihinde

ıspanak güzel ama yedikten sonra dişlerimde acayip bir his oluşturuyor.. ben ıspanağı çiğ olarak robottan geçirip sarmısaklı yoğutrla karıştırarak yiyorum. böyle yapınca dişlerde o acayip his olmuyor..

    renkliblogsayfam · 11 Şubat 2019 11:43 tarihinde

    Aslında siz daha doğru olanı yapıyorsunuz. Çünkü bazı gıdalar pişirilince vitamin değerini kaybediyor yada azaltıyor .

Erhan Çakırlar · 11 Şubat 2019 11:40 tarihinde

Ispanağın faydaları saymakla bitmemiş. Ben ıspanak deyince temel reis dönemlerinden beridir demir kaynağı olduğunu biliyorum. Faydası ve tarifleri ile çok güzel bir konu olmuş elinize sağlık

    renkliblogsayfam · 11 Şubat 2019 11:42 tarihinde

    Ispanak deyince evet ilk akla gelen Temel reis oluyor 👍🏻 ben teşekkür ederim

sessiz haykırış · 11 Şubat 2019 11:35 tarihinde

Ispanağın Faydaları nelerdir?Pratik ıspanak yemekleri yazınız çok faydalı ve bilgilendirici olmuş ama ıspanağın bu kadar faydasını yeni öğrendim özellikle de atım ve bağışıklık sistemi üzerinde ki etkileri beni de etkiledi saygılar teşekkürler.

hatice y.yalavac · 11 Şubat 2019 10:12 tarihinde

ıspanak severim her türlüsünü ben de ama o yıkaması olmasa ahhhh 🙂

    renkliblogsayfam · 11 Şubat 2019 10:22 tarihinde

    Yıkaması zor oluyor gerçekten ama ben sirkeli suda bekletiyorum genelde biraz daha yardımı oluyor sirkenin 🌸

Derya · 11 Şubat 2019 09:27 tarihinde

Ispanagin her seklini severim. Yumurtali bir puan önde 😃. Bir de minicik yaprakli olanlari salataya dogruyorum.

    renkliblogsayfam · 11 Şubat 2019 09:30 tarihinde

    Bende çok severim
    Bizim evde de bu tür yapılınca daha çok tüketiliyor
    Bu arada kökleri ile salata yapıyorum bende. Bir ara yazıya ilave edeyim unuttum 🌸

Dert Anası · 11 Şubat 2019 03:00 tarihinde

Ispanağın faydaları oldukça fazlaymış. Zaten sevdiğim bir yiyecektir. Ispanak denilince benim aklıma Barış Manço geliyor. Çocukluğumuzda ıspanağı bize o sevdirmişti malum. Bir de Temel Reis var tabii. 🙂

    renkliblogsayfam · 11 Şubat 2019 09:33 tarihinde

    Evet ya sevgili Barış Manço 🌸🌸sevdirmişti bizlere ıspanağı

Duo Diyet · 10 Şubat 2019 21:48 tarihinde

Temel reisten miras ıspanağın ne kadar da faydası varmış. Yumurtalı ıspanağı tek geçerim. Teşekkürler, çok faydalı bir yazıydı.

Bir Tutam Karınca · 10 Şubat 2019 20:01 tarihinde

Ispanağı çok severim. Bu kadar faydası olduğunu görmek güzel.

seda · 10 Şubat 2019 19:58 tarihinde

ıspanakla ilğili herşey burada saç maskesinden ıspanaklı pastaya ve ıspanak suyuna kadar bayağı detaylı anlatım olmuş teşekkürler admin.

Kelebek Etkisi · 10 Şubat 2019 19:54 tarihinde

Yumurtali ispanak tarifini cok yaparim ama ispanakli pastayi ilk kez duydum denemeli mutlaka💖

YAZI HAKKINDA YORUM YAPABİLİRSİN